probleme-telefoane-samsung-cu-senzor-de-amprenta

Probleme telefoane Samsung cu senzor de amprenta

Senzorul de amprenta nu functioneaza pe Samsung Galaxy A30s, A50s sau A70s? Multi utilizatori au raportat ca scanerul de amprente nu poate recunoaste sau nu detecteaza amprentele pe smartphone-urile din seria Galaxy A30s, A50s si A70s, desi sunt siguri ca nimic nu este in neregula cu dispozitivele lor.

Daca aveti astfel de telefoane samsung cu senzor de amprenta problematic, in continuare veti afla cum se poate remedia problema fara o vizita la service.

  1. Curatati ecranul

Deoarece aceste smartphone-uri dispun de senzor de amprenta pe ecran, scanerul de amprenta poate deveni murdar daca exista murdarie pe suprafata ecranului telefonului. Din acest motiv, este posibil ca scanerul de amprenta sa nu poata detecta corect amprentele. Stergerea murdariei de pe afisaj cu o carpa moale curata poate ajuta la eliminarea problemei.

  1. Scoateti protectia ecranului

Unele protectoare de ecran pot interfera cu senzorul de amprenta de pe ecran si il pot face sa nu mai functioneze corect. Scoaterea sau inlocuirea accesoriului de protectie pentru ecran poate ajuta la rezolvarea problemei.

  1. Imbunatatiti sensibilitatea ecranului

Senzorul de amprenta poate fi afectat si de sensibilitatea la atingere a ecranului. Incercati sa reglati sensibilitatea la atingere si vedeti daca acest lucru remediaza problema. Puteti imbunatati sensibilitatea ecranului tactil efectuand urmatorii pasi.

  • Accesati Setari.
  • Atingeti Afisare.

Acum atingeti sensibilitatea la atingere si apoi comutati comutatorul Activat pentru a creste sensibilitatea la atingere a ecranului.

  1. Eliminati amprentele vechi pentru a adauga altele noi

Este posibil ca telefonul dvs. sa nu poata recunoaste amprentele, mai ales daca amprentele dvs. actuale nu se potrivesc cu cele vechi. Acest lucru se poate intampla din cauza multor factori.

Intr-un astfel de scenariu, eliminarea amprentelor vechi si adaugarea altora noi poate rezolva problema, deoarece acest lucru va permite dispozitivului dvs. sa memoreze noile amprente. Pentru a elimina si a adauga noi amprente digitale, urmati ghidul pas cu pas de mai jos.

Pasi pentru stergerea amprentelor vechi:

  • Accesati Setari.
  • Derulati in jos si atingeti Biometrie si securitate.
  • Apasati pe Amprente digitale.
  • Introduceti codul PIN, parola sau modelul daca vi se solicita.
  • Selectati amprentele de eliminat. Pentru a selecta toate, atingeti lung o amprenta, apoi selectati Toate din coltul din stanga sus.
  • Atingeti Eliminare (coltul din dreapta sus). Apoi confirmati pentru a elimina.

Pasi pentru a adauga noi amprente:

  • Accesati Setari.
  • Atingeti Biometrie si securitate.
  • Apasati pe Amprente digitale.
  • Tastati codul PIN, parola sau modelul cand vi se solicita.
  • Atingeti Adauga amprenta. Introduceti codul PIN actual, parola sau modelul, daca vi se solicita.
  • Urmati tutorialul de pe ecran pentru a va scana amprenta.
  • Atingeti Terminat pentru a adauga amprenta.
  1. Stergeti memoria cache a sistemului

Erorile de sistem aleatorii pot provoca daune functionalitatii dispozitivului dvs., mai ales daca corup memoria cache a sistemului dispozitivului, care detine date pentru majoritatea aplicatiilor si serviciilor dvs. Incercati sa stergeti si sa resetati memoria cache a sistemului si sa vedeti daca aceasta rezolva problema.

Iata cum puteti sterge memoria cache a sistemului:

  • Opriti dispozitivul.
  • Tineti apasate tasta Volume Up si tasta Bixby / Power.
  • Continuati sa tineti ambele taste pana cand apar optiunile din meniul de recuperare Android.
  • Apasati tasta de reducere a volumului si navigati la Stergeti partitia cache.
  • Apasati tasta Bixby / Power pentru ca sa selectati.
  • Apasati tasta de reducere a volumului pentru a evidentia DA, apoi apasati tasta Bixby / Power pentru a selecta.
  • Cand procesul este finalizat, sistemul de repornire acum este evidentiat.
  • Apasati tasta Bixby / Power pentru a reporni dispozitivul.
  1. Resetarea din fabrica a telefonului

Daca problema a inceput dupa o actualizare recenta a firmware-ului, atunci problema este cel mai probabil o eroare de software care a venit odata cu actualizarea.

Restabilirea dispozitivului la versiunea din fabrica poate rezolva problema. Cu toate acestea, aceasta procedura va sterge toate datele dispozitivului, asa ca asigurati-va ca faceti backup daca este posibil inainte de a continua cu operatia de resetare.

Iata un ghid pas cu pas pentru a efectua resetarea din fabrica a dispozitivului.

  • Opriti dispozitivul (tineti apasat  butonul de alimentare si  tasta de reducere a volumului impreuna pana cand  apare meniul de alimentare, apoi atingeti  oprirea  pentru a opri dispozitivul).
  • Acum, tineti apasate tastele de pornire si crestere a volumului pentru cateva secunde
  • Cand este afisata sigla dispozitivului, eliberati tastele si asteptati pana cand apare meniul Recuperare.
  • Utilizati tasta volume down (tasta de reducere a volumului) pentru a evidentia si selecta “Stergeti datele / resetarea din fabrica”.
  • Apasati tasta de pornire pentru a selecta optiunea.
  • Apasati volume down (reducere volum) si evidentiati optiunea de resetare a datelor din fabrica.
  • Apasati tasta de pornire pentru a continua.
  • Dupa finalizarea resetarii din fabrica, veti vedea din nou meniul de recuperare.
  • Selectati „Reporniti sistemul acum” si apasati Pornire pentru a reporni dispozitivul.

Dupa finalizarea procesului de resetare si repornirea completa a telefonului, incercati din nou senzorul de amprenta pentru a vedea daca functioneaza. In caz contrar, ar trebui sa duceti telefonul la magazinul de unde l-ati cumparat (daca aveti certificatul de garantie) pentru a fi trimis la reparat.

Telefonul fie va fi reparat, fie veti primi altul nou. Daca nu mai aveti garantia, il puteti duce la un service gsm.