
Ce este Optimizarea motoarelor de cautare (SEO)?
SEO provine din limba engleza si este un acronim pentru Search Engine Optimization, care in traducere inseamna optimizarea pentru motoarele de cautare.
Mai simplu spus, SEO este un proces care se face cu scopul de a imbunatati pozitia unui site web in paginile cu rezultate ale motoarelor de cautare, in functie de anumite cuvinte cheie si expresii cheie.
Daca stam sa discutam despre SEO la nivel de baza, acest proces se imparte in doua mari categorii: SEO On Page si SEO Off Page.
-
SEO On Page
In momentul in care vine vorba despre SEO On Page, acest lucru inseamna ca iti ajuti motoarele de cautare (Google este cel mai bun exemplu), sa inteleaga despre ce este site-ul tau. Google si celelalte motoare nu citesc site-urile la fel ca utilizatorii.
Aceste motoare de cautare inteleg despre ce este un site in momentul in care citesc codul din spatele acestuia (limbajul de programare).
Din acest motiv, optimizarea On Page sau mai simplu spus optimizarea anumitor elemente de pe site, reprezinta o parte importanta a optimizarii seo.
Elemente de optimizare SEO On Page:
- Titlul paginii este important sa contina cuvantul cheie.
- Este important sa creezi link-uri interne cu scopul de a lega paginile intre ele.
- Este important ca numele imaginilor si atributul alt care inseamna descrierea imaginii, sa contina cuvantul cheie pentru care doresti o clasare cat mai buna in Google.
- Subtitlurile (heading-urile) este important sa contina cuvinte cheie sau expresii cheie.
- Viteza de incarcare a site-ului trebuie sa fie una foarte buna.
Cel mai bun lucru de mentionat este faptul ca daca ai site-ul pe WordPress, specialistii fac totul sa fie cat mai simplu, si nu trebuie sa fii un programator bun sau un bun specialist seo pentru a face toate aceste lucruri, care iti pot aduce trafic pe site.
-
Optimizarea SEO Off Page
In ceea ce priveste aceasta ramura a optimizarii SEO, lucrurile sunt cat se poat de simple. Prin optimizarea in afara paginii/site-ului, vei dori sa le arati motoarelor de cautare precum Google, Bing sau Yahoo printre altele, faptul ca site-ul tau este de incredere.
Haide sa facem un exercitiu de imaginatie. Gandeste-te ca si tu si cel mai mare competitor al tau aveti site-urile similare, aveti continutul similar, iar toate elementele tehnice mai sus mentionate, sunt optimizate ca la carte.
De exemplu, ambele site-uri au continut de calitate superioara si se incarca sub 5 secunde. Ambele site-uri au cuvintele cheie incluse in titluri, in subtitluri si in imagini. Au de-asemenea link-uri interne care creaza o legatura intre pagini.
Ei bine, te-ai gandit cum poate sa stie Google sa afiseze un site prima data, si apoi celalalt site? In cazul in care nu te-ai gandit la acest lucru, afla ca si Google dar si celelalte motoare de cautare au o anumita strategie: “analieaza pareri”.
Ce inseamna acest lucru? Pe scurt, motoarele de cautare analizeaza fiecare site, si verifica cate site-uri fac trimitere catre site-ul tau (sau al concurentei) prin link inserat in articol.
Pentru a spune acest lucru in termeni SEO, link-urile care directioneaza vizitatorii catre site-ul tau, reprezinta niste voturi de incredere sau de popularitate pe care alte site-uri le-au dat deja.
Daca site-ul tau este decomandat de 100 de alte site-uri importante, in timp ce site-ul concurentei este recomandat doar de 15 site-uri care au o foarte buna reputatie, cu siguranta Google va clasa site-ul tau mai bine decat al concurentei, pentru ca aceste link-uri reprezinta un semn de incredere ca site-ul tau este mai bun.
Concluzie
Asadar, cea mai buna solutie pentru a-ti optimiza site-ul off-page, este aceea de a aduna cat mai multe link-uri de calitate.
Pentru mai multe detalii in legatura cu optimizarea SEO, cu siguranta merita sa revii pe site. Pana atunci insa, ai posibilitatea de a descoperi diferite alte articole interesante, din diferite alte domenii.