Ce-este-si-pentru-cine-este-potrivit-marketingul-afiliat

Ce este si pentru cine este potrivit marketingul afiliat?

Marketingul afiliat presupune castigarea unui comision prin promovarea unui produs sau serviciu realizat de un alt retailer sau agent de publicitate.

Este un model de monetizare in care un partener afiliat, care sunteti dvs., este recompensat cu o plata pentru furnizarea unui anumit rezultat comerciantului sau agentului de publicitate.

De obicei, rezultatul este o vanzare. Dar unele programe va pot rasplati pentru clienti potentiali, utilizatori de incercare gratuita, clicuri catre un site web sau obtinerea de descarcari pentru o aplicatie.

Programele de afiliere sunt de obicei libere, asa ca nu trebuie sa va faceti griji cu privire la costurile mari de pornire. Facuta bine, aceasta oportunitate bazata pe performanta poate trece de la agitatie secundara la o idee profitabila de afaceri online, oferindu-ti un venit sanatos.

Cum functioneaza marketingul afiliat

Marketingul afiliat implica trimiterea unui produs sau serviciu prin partajarea acestuia pe un blog, platforma de socializare, podcast sau site web. Afiliatul castiga un comision de fiecare data cand cineva face o achizitie prin linkul unic asociat cu recomandarea sa.

Ratele comisionului variaza in functie de companie si de oferta. Cel mai putin, afiliatul poate castiga 1% din vanzare, dar exista si sansa de a castiga pana la 50%. Exista de asemenea, programe de marketing afiliat care ofera o rata fixa pe vanzare in loc de un procent.

Tipuri de marketing afiliat

Afiliatii poarta intotdeauna un pic de mister – nu stii niciodata daca persoana a folosit cu adevarat produsul sau daca il promoveaza doar pentru bani. Ambele cazuri exista si astazi.

Abia in 2009, renumitul agent de marketing afiliat Pat Flynn a impartit diferitele tipuri de agenti de marketing afiliat in trei grupuri. Intelegerea acestor tipuri de marketing afiliat va poate arata diferitele moduri in care oamenii castiga bani in acest spatiu, indiferent de busola dvs. morala.

Neatasat

Primul tip de marketing afiliat este denumit „neatasat” sau atunci cand nu aveti nicio autoritate in nisa produsului pe care il faceti publicitate. Nu exista nicio legatura intre dvs. si client. Deseori desfasurati campanii de publicitate cu plata-pe-clic cu linkul dvs. de afiliat si sperati ca oamenii vor face clic pe el, vor cumpara produsul si veti castiga un comision.

Marketingul afiliat fara atasare este atractiv pentru ca nu trebuie sa faci niciun fel de lucru. Afacerile de marketing afiliat se bazeaza pe reputatie si incredere cu un public tinta online. Unii nu au timpul sau dorinta de a construi acele relatii, asa ca acest tip de marketing este cea mai buna optiune.

Asociat

Marketingul afiliat asociat este locul in care promovati produse si servicii pe care nu le utilizati, dar care sunt legate de nisa dvs. Afiliatii in acest caz au o audienta, fie ca este prin blogging, YouTube, TikTok sau alt canal. Au influenta, ceea ce ii face o sursa de incredere pentru recomandarea produselor, chiar daca nu l-au folosit niciodata pana acum.

Problema cu marketingul afiliat este ca vrei sa promovezi ceva ce nu ai incercat niciodata pana acum? Ar putea fi cel mai prost produs sau serviciu vreodata si nici macar nu ai sti. Este nevoie de o singura recomandare proasta pentru a pierde increderea audientei. Daca nu aveti incredere si transparenta, va fi greu sa construiti o afacere durabila de marketing afiliat.

Implicat

Marketingul afiliat implicat se refera doar la recomandarea produselor si serviciilor pe care le-ati folosit si in care credeti cu adevarat. „Marketingul afiliat implicat este calea de urmat, sustin specialistii. Este inradacinat in incredere si autenticitate, ceea ce este cel mai bun pentru publicul si afacerea ta.

Avantajele marketingului afiliat

Nu exista nicio indoiala ca marketingul afiliat merita, avand in vedere cresterea sa in popularitate. Statisticile estimeaza ca industria de marketing afiliat va avea o valoare de 8,2 miliarde de dolari pana la finalul anului curent, in crestere fata de 5,4 miliarde de dolari in 2017. Este de asemenea o afacere cu costuri reduse sau fara costuri, de care puteti profita enorm.

In timp ce cresterea industriei este un bun indiciu al succesului, antreprenorii aleg aceasta cale de marketing de recomandare din alte cateva motive.

Usor de executat

Partea ta a ecuatiei implica pur si simplu gestionarea partii de marketing digital a construirii si vanzarii unui produs. Nu trebuie sa va faceti griji cu privire la sarcinile mai grele, cum ar fi dezvoltarea, sustinerea sau indeplinirea ofertei.

Risc scazut

Deoarece nu exista niciun cost pentru a te alatura programelor de afiliere, poti incepe sa castigi bani cu un produs sau serviciu afiliat consacrat fara nicio investitie in avans. Marketingul afiliat poate genera, de asemenea, venituri relativ pasive prin comisioane – scenariul ideal de a face bani. Desi initial va trebui sa investiti timp pentru a crea surse de trafic, linkurile dvs. de afiliat pot continua sa va ofere un salariu constant.

Dezavantaje

Marketingul afiliat are si cateva dezavantaje in comparatie cu alte platforme. Inainte de a incepe, haideti sa ne uitam la cateva provocari cu care va veti confrunta in calatoria voastra spre succes.

Necesita rabdare

Marketingul afiliat nu este o schema de imbogatire rapida. Este nevoie de timp si rabdare pentru a creste un public si a castiga influenta.  Veti dori sa testati diferite canale pentru a vedea care se conecteaza cel mai bine cu publicul dvs. Cercetati cele mai relevante si credibile produse de promovat. Si petreceti timp facand bloguri, publicand continut gratuit pe retelele sociale, gazduind evenimente virtuale si facand alte activitati generatoare de clienti potentiali.

Pe baza de comisioane

Nu exista niciun sef care sa-ti inmaneze un salariu saptamanal ca agent de marketing afiliat. Programele de afiliere functioneaza pe baza de comision, indiferent daca sunteti platit prin lead, clic sau vanzare.

Companiile folosesc un cookie temporar de browser pentru a urmari actiunile oamenilor din continutul dvs. Cand cineva intreprinde o actiune dorita, primesti plata.

Fara control asupra programului

Afiliatii trebuie sa respecte regulile stabilite de o companie pentru programul lor. Trebuie sa urmati liniile directoare ale acestora pentru ceea ce spuneti si modul in care le prezentati produsul sau serviciul. Concurentii trebuie sa urmeze aceleasi recomandari, asa ca trebuie sa fii creativ pentru a te diferentia de multime.