Top 5 Tendinte SEO de urmat pentru anul 2021
Optimizarea motoarelor de cautare ( SEO ) este un mod eficient de a atrage consumatorii catre platformele dvs. online – daca il folositi corect. SEO este un proces aflat in continua evolutie si ramanerea la curent cu ultimele actualizari poate fi o provocare.
Cu toate acestea, merita efortul in conditiile in care aproximativ 70% pana la 80% dintre utilizatori au incredere exclusiv pe rezultatele organice si ignora inregistrarile platite. Mai mult, aproximativ 28% din aceste cautari se transforma in conversii, rezultand o achizitie.
Performanta SEO de top presupune o deosebita atentie la multi factori importanti inclusiv trafic, backlink-uri si partajari sociale acestea fiind cateva exemple. Ghidul nostru va ofera informatii despre unele dintre cele mai relevante tendinte de optimizare a motorului de cautare pe care sa le folositi in anul 2021.
Inteligenta artificiala va avea un rol foarte important in SEO
Inteligenta artificiala sau mai simplu spus doar „AI”, schimba modul in care oamenii interactioneaza cu continutul online. Este foarte important de remarcat in mod special algoritmul AI al Google.
Dezvaluit cu cativa ani in urma, algoritmul care a fost denumit RankBrain, are un rol deosebit de important in ceea ce priveste factorii de clasificare Google pentru rezultatele paginilor cu rezultate ale motorului de cautare (SERP).
Greg Corrado , un om de stiinta senior de la Google care a contribuit la dezvoltarea RankBrain, a subliniat anterior capacitatea unica a instrumentului de a invata: „Celelalte semnale, toate se bazeaza pe descoperiri si intelegeri pe care le-au avut oamenii in regasirea informatiilor, dar nu exista nicio invatare”. Acest lucru inseamna probabil ca RankBrain va beneficia de imbunatatiri doar odata cu trecerea timpului, facand AI o tendinta de top SEO de urmarit.
Deci, marea intrebare este: cum trebuie sa procedati ca sa va optimizati SEO pentru RankBrain? In timp ce gigantul motorului de cautare nu va impartasi detalii, expertii au ajuns la concluzia ca semnalele din experienta utilizatorului sunt principalul factor determinant. Acestea ar putea include factori de la rata de click pana la timpul petrecut pe pagina.
Trebuie sa captivati si sa atrageti cititorii cu continut util, bine organizat. Un verificator SEO pe pagina va poate ajuta sa evaluati puterea paginii pe baza unor puncte precum lizibilitatea, backlink-urile si multe altele.
Cautarea vocala va avea impact asupra interogarilor de cautare
Datorita inovatiilor cum ar fi printre altele Asistentul Google, Apple Siri si Alexa Amazon, tehnologia de cautare vocala a parcurs un drum lung. Pe masura ce tehnologia s-a imbunatatit, a devenit din ce in ce mai populara. De fapt, procentul gospodariilor prevazute sa detina un dispozitiv inteligent pana in 2022 este de 55% .
Pentru a optimiza cautarea vocala, este foarte important sa luati in considerare cuvintele cheie. Depistati fraze mai lungi pe care oamenii le folosesc in conversatia de zi cu zi. Cautarile vocale tind sa functioneze mai bine cand este folosita o formulare mai lunga si mai naturala.
Cand oamenii tasteaza, tind sa foloseasca mai putine cuvinte. De exemplu, o persoana ar putea cauta prin voce „Care sunt noile tendinte SEO pentru 2021?” dar la cautarea prin text ar introduce cuvintele „noi tendinte SEO 2021”.
Conformitatea mobila va avea un impact asupra clasamentelor de cautare
In 2019, Google a lansat prima indexare pe mobil , ceea ce inseamna ca motorul de cautare se uita in primul rand la versiunea mobila a unui site web, considerand aceasta versiunea „primara” in locul versiunii desktop.
Aceasta modificare are sens, avand in vedere ca aproape 73% dintre utilizatorii de internet vor accesa internetul numai prin intermediul dispozitivelor mobile pana in 2025. Verificati cat de eficient este site-ul dvs. mobil cu testul gratuit Google pentru dispozitive mobile.
Apoi, aruncati o privire la raportul „utilizare mobila” din Google Search Console pentru a va asigura ca pagina dvs. este usor de utilizat. De asemenea, aveti grija sa va asigurati ca Googlebot nu va incarca continut care necesita interactiuni cu utilizatorii, cum ar fi click sau glisare.
Trebuie sa va asigurati ca Google poate vedea acest asa-numit continut incarcat lenes . In cele din urma, asigurati-va ca utilizati aceleasi etichete meta-roboti pe desktop si pe site-urile mobile.
Cautarea predictiva este setata sa se imbunatateasca
Google Discover a fost lansat in 2017, lansand un nou tip de cautare – una care nici macar nu necesita o interogare a utilizatorului. Discover este un alt instrument Google bazat pe AI. Instrumentul de recomandare a continutului identifica tiparele comportamentale ale utilizatorilor in timp si invata treptat aceste obiceiuri. Cu aceste informatii, Discover poate identifica continutul cel mai precis cel mai probabil sa-l intereseze pe utilizator.
Google Discover este sustinut deja de peste 800 de milioane de utilizatori activi . Pentru a aparea, nu trebuie sa faceti nimic special. Daca Google indexeaza pagina dvs., aceasta va fi inclusa. Continutul este clasificat pe baza algoritmilor care inspecteaza calitatea continutului si interesul utilizatorilor.
Chiar daca Google nu a comunicat niciun factor precis, se pare ca istoricul locatiilor, istoricul navigarii, utilizarea aplicatiilor, calendarele, istoricul cautarilor si locatiile de acasa si de la serviciu sunt toate relevante.
Optimizarea imaginii va fi de asemenea foarte importanta
Cautarea vizuala a imaginilor a evoluat drastic. Inainte, oamenii puteau doar sa priveasca imagini. In viitor, oamenii vor putea folosi imagini pentru a achizitiona produse, pentru a obtine informatii si multe altele. Google a insistat de multa vreme pe marcarea si optimizarea corecta a imaginilor, asa ca este logic ca aceasta face parte din planul lor pe termen lung.
Daca imaginile de pe site-ul dvs. web nu sunt optimizate, aveti grija de ele acum. Utilizati imagini de inalta calitate si relevante si asigurati-va ca personalizati numele fisierului, etichetand fisierul foto astfel incat sa fie relevant pentru continutul de pe pagina corespunzatoare.
Folositi etichete alt, pe care crawlerele le utilizeaza pentru a clasifica imaginile. In cele din urma, adaugati imagini pe harta site-ului dvs., unde sunt si mai usor de accesat cu crawlere.
Acestea sunt asadar 5 tendinte seo pentru anul 2021 pe care ar trebui sa le aveti in vedere pentru a avea un site cat mai bine clasat in paginile cu rezultate ale motoarelor de cautare.