5 modalitati prin care poti sa te pregatesti pentru Google Page Experience
In acest articol vom explica despre ce este vorba, in ce consta Google Page Experiente si care sunt cele mai importante 5 strategii si tehnici la care poti apela pentru a ramane in topul motorului de cautare.
Daca in mod obisnuit actualizarile Google vin brusc si neanuntate, Page Experiente a fost anuntata inainte, oferind cel putin sase luni specialistilor pentru a se familiariza cu conceptul si a adopta tehnici SEO eficiente. In acest articol vom explica despre ce este vorba, in ce consta Google Page Experiente si care sunt cele mai importante 5 strategii si tehnici la care poti apela pentru a ramane in topul motorului de cautare.
Ce este Google Page Experience?
Experienta paginii este un nou factor de rang care masoara ceea ce Google a numit Core Web Vitals si care includ viteza site-ului, interactiviatea si stabilitatea vizuala. Pentru a stii ce ai de facut, este esential sa intelegi cat mai bine acesti parametri:
- Largest Contentful Paint (LCP) – este o exprima mai complexa pentru viteza de incarcare a paginilor. De faptl LCP masoara timpul necesar pentryu a incarca cea mai mare imagine sua bloc de text de pe o pagina si nu ar trebuis a fie mai mare de 2.5 s;
- First Input Delay (FID) – se refera la interactivitate si masoara timpul dintre momentul in care un utilizatori face primul clic pe site si momentul in care browser-ul raspunde efectiv la acea actiune. Se mai numeste si receptivitate paginii si ar trebui sa fie sub 100 de milisecunde.
- Cumulative Layout Shift (CLS) – se refera la stabilitatea vizuala, adica la schimbarea neasteptata a elementelor unei pagini web in timp ce aceasta se incarca. Ai experimentat acest lucru cand citeai ceva pe o pagina si, brusc, textul a sarit. De obicei, acest lucru se intampla din cauza unei ferestre pop-up, a reclamelor, fonturilor, imaginilor sau videoclipurilor care se incarca lent. Este de dorit ca acest scor sa fie cat mai bine, iar o valoare de referinta este una mai mica de 1.
Experienta utilizatorilor continua sa fie esentiala
Vestea buna este ca intelegerea detaliilor tehnice Core Web Vital nu este necesara si ca ceea ce trebuie urmarit este sa oferi utilizatorilor o experienta satisfacatoare. Pentru Google este prioritar sa livreze cel mai bun continut disponibil utilizatorilor sai, iar Page Experiente este doar o alta metoda prin care se asigura ca informatiile pe care le ia in considerare le ofera o experienta cat mai buna.
Prin urmare, tot ce trebuie facut este sa te concentrezi pe experienta utilizatorilor si, daca vei reusi sa o imbunatatesti, vei fi cu un pas inaintea concurentei. Hai sa vedem ce poti face pentru a reusi sa creezi experiente cat mai bune utilizatorilor site-ului.
Creste viteza site-ului
Daca timpul de incarcare creste de la o secunda la trei, rata de respingere creste cu pana la 32% si, daca va ajunge la 5 secunde, sansele de abandonare a site-ului ajung la 90%. Prin urmare, viteza site-ului este esentiala pentru a oferi utilizatorilor o experienta excelenta si ar trebui sa incepi sa o imbunatatesti.
Cel mai bun instrument pe care il poti folosi in acest sens este oferit chiar de Google. Este vorba despre Google PageSpeed Insights. Intra aici, introdu adresa URL-ului si vei primi o nota pe o scara de la 0 la 100. Daca esti situat intre 0 si 49 stai prost, intre 50 si 89 ai nevoie de imbunatatiri iar intre 90 si 100 stai excelent.
Pentru a creste viteza poti comprima imaginile mari (ar trebui sa aiba sub 100 KB), poti reduce directionarile inutile, sa remediezi erorile 404 sau sa actualizezi serverul web.
Rezolva problemele legate de structura si designul paginii
Pentru a putea remedia problemele de utilizare va trebui sa aflii unde sunt, iar instrumentele dedicate pentru un audit in acest sens te vor ajuta. Poti folosi Crazy Egg, Hotjar sau Qualaroo pentru a obtine hartile site-ului care sunt extrem de utile pentru ca iti arata unde navigheaza utilizatorii si unde ar putea ramane blocati sau aleg sa iasa de pe pagina.
Analizeaza si imbunatateste rata de respingere
Rata de respingere este un semn clar a unei experiente proaste avuta de utilizator. Daca cineva a facut click pe site-ul tau si iese imediat, pentru Google este un semn evident ca nu a primit ceea ce isi dorea de la pagina accesata, iar acest lucru va scadea rangul site-ului pentru acea interogare.
Majoritatea ratelor de respingere se incadreaza undeva intre 26% si 70%, ceea ce este o marja foarte larga. Prin urmare, pentru a rezolva problema, este esential sa defalci rata de respingere in functie de tipul paginii si industrie si sa tii cont de iconografia creata de Neil Patel.
Pentru a imbunatati rata de respingere poti face urmatoarele lucruri:
- Limiteaza ferestrele pop-up care blocheaza continutul
- Foloseste marcatori, anteturi, propozitii scurte si paragrafe care sa faca textul cat mai usor de citit si de urmarit
- Limiteaza legaturile externe si acorda prioritate celor interne
- Foloseste rezonabil CTA-urile si nu coplesi utilizatorul cu prea multe optiuni
- Foloseste videoclipuri si imagini pentru a creste timpul petrecut de utilizator pe pagina
- Ia in considerare CTA-urile de preluate sau ferestrele pop-up cu mesaje strategice care apar cand utilizatorul este pe punctul de a parasi site-ul.
Asigura-te ca site-ul este responsive
In prezent este vital sa te asiguri ca site-ul este optimizat pentru dispozitivele mobile si acest lucru ar trebui sa fie o prioritate. Poti verifica responsivitatea cu instrumentele de testare Google pentru Mobile-Friendly.
Se considera ca un site este responsive daca este afisat corect pe orice dispozitiv mobil indiferent de dimensiunea display-ului acestuia. Practic, site-ul trebuie sa se formateze adecvat pentru a se incadra optim atat pe diverse modele de smartphone, cat si pe tablete sau laptopuri.
Poti face un site sa fie responsive prin folosirea fonturilor variabile, a unui design derulabil, prioritizand spatiul alb, facand butoanele suficient de mari pentru telefoanele mobile si avand grija ca bara Search sa ramana vizibila pentru a facilita gasirea informatiilor.
Ofera continut relevant si interesant
Cel mai bun lucru pe care il poti face pentru a crea utilizatorilor experiente bune este sa te concentrezi pe oferirea de continut relevant si interesant care sa atraga utilizatorii. Nu uita cine este publicul tinta si creeaza continut optimizat pentru acesta. Oferindu-i continut unic care ii raspunde la intrebari ii asiguri o experienta de calitate.
Pentru a te asigura ca ai continut util si convingator abordeaza subiecte atractive, inspira-te de la concurenta pentru a vedea ce subiecte trateaza, creeaza continut unic si relevant si informeaza-te adecvat asupra subiectului. De asemenea, foloseste imagini, grafice si videoclipuri de calitate care sa iti scoata in evidenta postarile si, deloc in ultimul rand, posteaza regulat continut nou si reinnoieste-l pe cel vechi care a avut performante crescute la un moment dat.
Articol primit de la un partener pentru a fi publicat!